Miért jó szabadúszóval dolgozni?





Amikor marketing feladatokat szeretnél elvégezni, akkor alapvetően két lehetőséged van, vagy felveszel egy belsős marketing szakembert, vagy ha erre nincs kapacitásod, akkor kiszervezed a munkát. A kiszervezésnek pedig két változata van, vagy egy ügynökséget bízol meg, vagy egy vagy több szabadúszót.


Több, mint 7 évet dolgoztam marketing ügynökségeknél, és az ott szerzett tudás alapozta meg azt a tapasztalatomat, amivel a saját vállalkozásomat elindítottam, így nem fogok az ügynökségek ellen beszélni, csak összefoglalom egy pár pontban, hogy milyen esetekben és munkákra lehet jobb választás a szabadúszó.





Megbízhatóság - Lehet, hogy elsőre ismeretlen és félelmetes terület lehet egy “egyszemélyes” céget megbízni a marketing tevékenységeid lebonyolításával, de éppen ebben van a dolog nyitja is. A szabadúszó saját vállalkozásáért és hírnevéért felelős, így nem engedheti meg magának, hogy ne minőségi munkát adjon ki a keze közül. Itt nincs másik kolléga, aki átveheti az ügyet, és nincs főnök aki elviszi a balhét. A szabadúszó legjobb ügyfélszerzési forrása az ajánlás, így nem csak neked, de neki is különösen fontos, hogy elégedetten távozz.


Határidők - A szabadúszók általában nem egy irodában, és nem hétfőtől péntekig 9-5-ig dolgoznak, ez elsőre szokatlan lehet, de egyáltalán nem jelenti azt, hogy a határidők betartásában ne lehetne bennük megbízni. Hacsak nem 1-2 órás határidővel adsz ki feladatokat, akkor bízhatsz benne, hogy tud alkalmazkodni a te elvárásaidhoz, ugyanis az is igaz a szabadúszókra, hogy nincs fix munkaideje, tehát nem fog délután 5-kor kiesni a toll a kezéből.


Pénz - Annak aki szabadúszóként dolgozik mindenképp az előnyére szolgál, hogy nem kell egy egész szervezetet eltartania az irodabérléstől kezdve a takarítónő díjáig, tehát az, hogy a szabadúszó alacsonyabb árat ad meg, mint például egy ügynökség, az nem alacsonyabb minőséget jelent, hanem a céges struktúra különbségét jelzi.


Tapasztalat - Valószínűleg nem pályakezdő, hanem olyan ember próbálkozik meg a szabadúszó munkával, akinek előtte már sokéves, valószínűleg ügynökségi tapasztalat van a háta mögött és mély tudással rendelkezik a szakterületén.


Referencia - Egy ismeretlen ember megbízásakor természetesen elengedhetetlen a minőség és a megbízhatóság, de honnan tudod, hogy hogy dolgozik? Az alvállalkozó honlapjának Referencia része ilyenkor támpontot nyújthat, hiszen megnézheted milyen típusú cégekkel dolgozott együtt és milyen munkái voltak. Ha tetszik amit látsz, akkor több, mint valószínű, hogy a közös munka során sem fogsz csalódni.


Személyes kontaktus- Azt ne várd, hogy a szabadúszó hetente több alkalommal bent üljön nálad az irodában, de egészen nyugodtan hívd meetingekre, ötletelésekre, a személyes találkozók mindkettőtök számára fontosak lehetnek. Vannak olyan dolgok, amiket személyesen egyszerűbb és hatékonyabb megbeszélni. A leendő alvállalkozó kiválasztásakor is sokat számíthat a személyes megjelenés és a szimpátia, tehát akár ajánlatkéréshez, egyeztetéshez is hívd be nyugodtan a szabadúszót. Ne gondolj több körös, próbafeladattal tarkított állásinterjúztatásra, fontos, hogy egyikőtök ideje se teljen feleslegesen, hiszen az idő pénz.


Sok tényezőtől függ, hogy kivel fogsz tudni hatékonyan együtt dolgozni, neked kell mérlegelned és meghoznod a döntést. Adj minél pontosabb brief-et, kérj be több helyről is ajánlatot és járj utána mindennek.